سرخط خبرها

پایان خوش ۱۴۰۰ برای پینگ‌پنگ‌باز خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۰۲۰۵۳
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
پایان خوش ۱۴۰۰ برای پینگ‌پنگ‌باز خراسان رضوی
ملی‌پوش پینگ‌پنگ مشهد آخرین روز‌های سال پرافتخارش را در رقابت‌های قطر می‌گذراند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ سال ۱۳۹۹ به‌هیچ‌وجه برای مهشید اشتری، نابغه مشهدی تنیس‌روی‌میز، خوشایند نبود. او در انتخابی تیم‌ملی و حضور در قهرمانی آسیا ناکام ماند و نشان داد از روز‌های اوجش فاصله گرفته بود؛ اما با آغاز سال جدید و ۱۴۰۰، او دوباره به روز‌های طلایی‌اش بازگشت و در انتخابی تیم‌ملی درخشید و به رنکینگ اول خودش در کشور بازگشت.

او در ادامه در مسابقات آسیایی شرکت کرد، حتی شانس تاریخ‌سازی و حضور در جمع ۱۰ تیم برتر آسیا و کسب سهمیه جهانی را هم داشت، اما این اتفاق رقم نخورد. در این سال لژیونر شد و درنهایت چهارمین قهرمانی را با پیراهن تیم شهربابک در لیگ کشور کسب کرد و حالا باید روز‌های پایانی سال خوبش را در قطر به پایان برساند.

اعزام به قطر بدون سرمربی

آخرین رویدادی که اشتری در سال ۱۴۰۰ پشت‌سر خواهد گذاشت، رقابت‌های فیدر دوحه قطر است که از امروز ۲۲اسفند آغاز می‌شود و چهار پینگ‌پینگ‌باز ایرانی راهی این مسابقات شدند. مهشید اشتری همراه با ندا شهسواری، شیما صفایی و مریم صامت چهار پینگ‌پنگ‌باز اعزامی ایران هستند که فدراسیون آن‌ها را به‌تن‌هایی به قطر اعزام کرده است تا در مسابقات دوحه شرکت کنند و خبری از کادرفنی و سرپرست نخواهد بود.

حمیده ایرانمنش سرمربی تیم‌ملی است که اعزام نشده، از طرفی سرپرستی هم همراه با تیم اعزام نشده است تا در جریان مسابقات همراه بازیکنان باشد. این سؤال پیش آمده است که چه کسی باید هدایت فنی بازیکنان را در جریان مسابقات برعهده بگیرد و با بررسی دقیق آن‌ها به نقاط ضعف و قوتشان پی ببرد تا در مسابقات مهمی که پیش‌روی پینگ‌پنگ زنان است، از این تجربه استفاده کند. از طرفی اگر مشکلی برای زنان پینگ‌پنگ ایران به وجود بیاید، چه کسی باید به آن رسیدگی کند؟! آیا اعزام تیم بدون کادرفنی و سرپرست در شأن تنیس‌روی‌میز ایران است؟ هنوز فدراسیون تنیس‌روی‌میز به این موضوع پاسخی نداده است، اما اعزام ملی‌پوشان قطعی شده است.
اشتری امسال یک‌بار دیگر هم راهی قطر شده بود؛ در شهریورماه پینگ‌پنگ‌باز مشهدی همراه با تیم‌ملی ابتدا در تور جهانی و بلافاصله در قهرمانی آسیا به‌میزبانی دوحه شرکت کرد.

۱۴۰۱ سال آسیایی اشتری

دو هفته پیش بود که مسابقات انتخابی تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز زنان برگزار شد و شیما صفایی، مهشید اشتری و پریناز حاجیلو با پیروزی مقابل رقبایشان به عضویت تیم‌ملی درآمدند. پیش از این هم ندا شهسواری که بالاترین رنکینگ جهانی بین ورزشکاران ایرانی را دارد، از انتخابی معاف و عضو تیم‌ملی شد. همین چهره‌ها تیم‌ملی ایران را در مسابقات پیش‌رو در سال ۱۴۰۱ تشکیل می‌دهند. بعد از آن تور ایرانیان برگزار می‌شود و در ادامه دور پایانی لیگ ترکیه نیز پیگیری می‌شود و اشتری به‌عنوان لژیونر برای تیمش باید به میدان برود. بازی‌های آسیایی هانگژو تابستان ۱۴۰۱ مهم‌ترین رقابت برای اشتری خواهد بود. سطح بازی‌های آسیایی بسیار خوب است، زیرا قهرمان‌های پینگ‌پنگ جهان آسیایی هستند. همین موضوع شانس مدال‌آوری را به‌صورت چشمگیری می‌کاهد.

چهارمین مدال طلا برای جوان مشهدی

قهرمانی شهرداری شهربابک در لیگ تنیس‌روی‌میز بانوان خبر جدیدی نیست. آن‌ها سه روز پیش برای چهارمین سال پی‌درپی این عنوان را به‌دست آوردند؛ تیمی که با استفاده از ستارگان جوانش رقیبی پیش‌روی خودش نمی‌بیند. یکی از این ستاره‌ها بدون شک مهشید اشتری بوده که در این سال‌ها از بال‌های شهربابک در مسیر قهرمانی بوده است. شهرداری شهربابک با ستاره‌هایش همه ۱۰مسابقه فصلش را با پیروزی پشت‌سر گذاشت و هیچ تیمی حتی به قهرمان نزدیک هم نشد. مهشید اشتری، پریناز حاجیلو، شیما صفایی، فاطمه جمالی‌فر و الینا رحیمی ترکیب تیم قهرمان را تشکیل دادند؛ ترکیبی که از همان ابتدای مسیر لیگ نیز ترکیب «برنده» بود. حمیده ایرانمنش در رأس این تیم قرار داشت. او در این سال‌ها هم هدایت تیم قهرمان لیگ را در اختیار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->